In onze praktijk zijn drie praktijkondersteuners werkzaam:
- Mattanja van den Berg
- Willemien Baan
- Dita Mak
Onze zorgverleners staan dagelijks voor u klaar. De huisarts wordt ondersteund door verschillende functies.
De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.
Wat kan de doktersassistente voor u betekenen?:
De assistentes zijn bevoegd deze handelingen te verrichten.
Maak hiervoor telefonisch een afspraak.
De chronische zorg wordt verleend door de praktijkondersteuners.
Onder de chronische zorg valt: (klik op de link voor meer informatie)
In onze praktijk zijn drie praktijkondersteuners werkzaam:
Bij klachten kijken we niet alleen naar de lichamelijke kant maar betrekken we ook de psychische en sociale kant. Uw huisarts kan u daarvoor verwijzen naar onze POH-GGZ. Deze kijkt met u naar de gevolgen van uw klachten op uw leven.
In het eerste gesprek inventariseren we de klachten en hoe dit zo gekomen is. We kijken welke gevolgen dit heeft voor uw dagelijks functioneren.
In het tweede gesprek kijken we wat u zelf graag anders zou willen zien. Uw vraag is het uitgangspunt van de begeleiding. We kijken samen wat het beste bij u past. Dit kunnen gesprekken zijn, een online module, een zelfhulpboek, of een combinatie.
Naast de begeleiding van de POH-GGZ kan het soms verstandig zijn om ook het wijkteam in te schakelen als er ook sociale problemen zijn. Daarnaast blijkt soms dat de aanpak van uw vraag meer tijd en/of expertise vraagt. De POH-GGZ kan dan samenwerken met de GGZ of u doorverwijzen. Zij kent de andere zorgverleners en hun expertise goed. Daardoor kan zij gericht verwijzen naar iemand die bij u en uw vraag past. De gesprekken met de POH-GGZ zijn vertrouwelijk en vallen onder het beroepsgeheim.
Wilt u zelf al iets lezen over psychische klachten of wat u zelf eraan kunt doen kijkt u dan op
Ik heb lichte psychische klachten. Hoe ga ik me beter voelen? | Thuisarts.nl
Een POH jeugd ondersteunt de huisarts. Een POH jeugd verleent zorg aan patiënten van 0-18 jaar met (lichte, veel voorkomende) psychische klachten.
De POH jeugd onderhoud ook de contacten met het (zorg)netwerk in de wijk. Zo vinden patiënten sneller, gerichter en beter hun weg.
Met verschillende gedragsproblemen, zie hieronder een aantal voorbeelden:
Denk ook aan:
Hieronder vindt u meer informatie over verschillende formulieren behandeling en metingen.
U hebt met uw huisarts of praktijkondersteuner afgesproken om zelf thuis uw bloeddruk te gaan meten. Waarom is dat?
Het meten van uw bloeddruk is belangrijk om uw gezondheid in de gaten te houden en te bepalen welke medicijnen u nodig heeft. Thuis uw bloeddruk meten is het meest betrouwbaar, omdat u dan het meest ontspannen bent. De bloeddruk thuis is vaak lager dan bij uw huisarts. Bij sommige mensen zelfs (heel) veel lager. Met uw thuismetingen kan de huisarts daarom beter inschatten wat uw echte bloeddruk is. Als u thuis uw bloeddruk al meet, dan hoeft dit niet meer op de huisartsenpraktijk te gebeuren. Zo heeft uw huisarts of praktijkondersteuner tijdens de afspraak meer tijd voor uw vragen.
Hieronder vindt u meer informatie over dit onderwerp:
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.